Family Portrait: 100 Jahre Erster Weltkrieg – Teil III

Postkarte 3b

Im Sommer 1912 schreibt Rudolf wieder eine Postkarte an seine geliebte Martha, die nun bereits mit ihrer Tochter Trudchen in Berlin, in der Nähe des Gesundbrunnens im Bezirk Wedding, zur Untermiete wohnt.

Herzgeliebte Martha !

Ich teile Dir mit dass ich Deinen lieben Brief erhalten und habe daraus gesehen, dass Du noch gesund bist worüber ich mich auch sehr gefreut habe. Herzgeliebte Martha den 20. Juni hat Vater Geburtstag sei so gut und gratuliere ihn für mich mit. Herzgeliebte Martha wir machen am 22. wieder nach Küstrin im ganzen habe ich noch 22 Tage die werden ja auch noch vergehn aber es wird schon die höchste Zeit. Herzgeliebte Martha grüße noch mal meine Eltern und Geschwister auch Familie Kriese und Grüße auch Witzkes.

Besten Gr. und Kuß sendet Dein Dich riesig (liebender) und immertreubleibender

Rudolf

Bitte um baldige Antwort

(Vorherige Postcarte: Teil II)

Postkarte 3a

Rudolf sent another postcard to his Martha in summer 1912. She already lived with her daughter Trudchen in Berlin-Wedding close to Gesundbrunnen for sublease.

My beloved Martha!

I received your letter and I am very happy that you are still safe and sound. My beloved Martha please send my best wishes to my father for his birthday on June 20. Beloved Martha, I will be in Küstrin from June 22, and I still have to serve for 22 days and hope they will pass by quickly, it is about time. My beloved Martha please send greetings to my parents and siblings, also to Family Kriese and Witzkes.

Best wishes and kisses from your always loving & always faithful

Rudolf

Please write back soon

(Previous Postcard: Part II)

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s